Projects

SupaStar VZW zorgt voor succesvolle ticketverkoop

Client
Services
Volledige website restructurering ,Ticketverkoop funnel optimalisatie, Mobile-first responsive design, Gebruikerservaring (UX) verbetering, Conversie-elementen implementatie, Meta Advertising
Project year
2025

Het probleem

Onduidelijke customer journey leidt tot gemiste verkopen. Elk musical kamp start met het aantrekken van de juiste deelnemers via een doordachte online strategie. Maar vaak maken organisaties vooraf niet duidelijk welke reis hun potentiële klanten afleggen. Waardoor je voor onaangename verrassingen komt te staan:

  • Ouders vinden niet de juiste informatie voor hun leeftijdsgroep
  • Conversies voor sommige periodes liepen achter.
  • Seizoensgebonden drukte wordt niet optimaal benut

Er gaat heel veel verkeer naar onze website tijdens inschrijvingsperiodes. En hoe meer interesse er is, hoe groter de kans dat we potentiële deelnemers verliezen door een onduidelijke website structuur. Daarom moeten we aan de voorkant de customer journey optimaliseren.

Bestaande aanpak voldeed niet

Online marketing voor seizoensgebonden evenementen vereist een specifieke aanpak. Traditionele websites en advertentiestrategieën zijn hiervoor vaak ontoereikend. Deze hebben één overeenkomst; ze zijn niet afgestemd op de urgentie en emotie van ouders die op zoek zijn naar de perfecte zomervakantie voor hun kinderen. Het gebrek aan gerichte communicatie maakt dat ze niet het gewenste resultaat opleveren.

De opdracht aan Customer Impact

Zorg voor conversie vanaf de eerste klik. De ambitie is duidelijk, namelijk het gebruik van de website en marketing in één vloeiende beweging laten verlopen. Zodat je, met minder inspanning, wel de bookings krijgt die je nodig hebt. Hiervoor werkte Customer Impact intensief samen met het SupaStar team.

De organisatie vertaalde alle wensen uit de sector naar een duidelijk Programma van Eisen. Deze zijn terug te brengen naar 3 punten:

  • Gebruikersvriendelijk: eenvoudige booking flow voor ouders
  • Toegankelijk: mobiel-eerst ontwerp voor onderweg inschrijven
  • Doelgroepgericht: verschillende trajecten voor Zomerstage (6-20 jaar)

Het platform wordt gebruikt door honderden ouders tijdens piekperiodes. Om ervoor te zorgen dat de nieuwe website structuur en marketingstrategie wordt omarmd, was optimalisatie voor verschillende gebruikersscenario's een belangrijke eis.

De oplossing

Customer Impact vertaalt complexe marketing naar heldere conversies"Tijdens het project hebben we veel keuzes gemaakt maar we zijn erin geslaagd om de complexiteit van seizoensgebonden marketing te vertalen naar eenvoud", aldus Tanguy De Keyzer. "Dankzij de geoptimaliseerde website structuur en gerichte advertentiecampagnes bereiken we nu precies de juiste ouders op het juiste moment."

Het resultaat

Enthousiaste klanten en significante groei in bookings. Binnen enkele weken na livegang zag SupaStar een 3x verbetering in hun online performance. "Deze nieuwe aanpak geeft een stuk meer zekerheid in onze marketing. Voor ons, als organisatie van musicalkampen, zorgt het voor een veel betere conversie van website bezoekers naar daadwerkelijke inschrijvingen. Hiermee maken we een enorme sprong voorwaarts."

Resultaat met geoptimaliseerde marketing:

  • Verhoogde website conversies
  • Verbeterde gebruikerservaring voor ouders
  • Duidelijke communicatie per doelgroep (Mini vs. Zomerstage)
  • Gestroomlijnde booking proces

Van alle bezoekers verwacht je een booking als ze interesse tonen. Hierin heeft iedere ouder een bepaalde informatiebehoefte. Dus als jij kunt rekenen op de juiste boodschap op het juiste moment, maakt dat je campagne zoveel effectiever. Die zekerheid is eigenlijk nog belangrijker dan alleen meer traffic.

De toekomst

SupaStar marketing; de eerste stap in datagedreven groei. Het ultieme doel van Customer Impact is een complete marketingworkflow voor de evenementensector, waarbij alle touchpoints naadloos op elkaar aansluiten. De optimalisatie van SupaStar's online aanwezigheid is hierin een belangrijke eerste stap. Met deze aanpak zorgt Customer Impact voor een uniforme en controleerbare marketing funnel.

Momenteel richt de strategie zich op seizoensgebonden campagnes voor zowel de Zomerstage deelnemers. Maar de onderliggende data-infrastructuur stelt het team in staat om nieuwe doelgroepen en evenementen toe te voegen aan de marketing mix.

In de toekomst gebruikt SupaStar deze geoptimaliseerde aanpak gedurende het gehele jaar. Met uitbreiding naar retargeting, email marketing en cross-selling tussen verschillende kampaanbiedingen. Deze volgende stap in automatisering geeft de marketing strategie nog meer waarde.

"Van advertentie-georiënteerd werken maken we nu een stap naar strategisch marketing denken. Er is zoveel mogelijk als je je data goed op orde hebt! Denk aan alle analyses en optimalisaties die dan mogelijk zijn. Nee, wij zijn nog niet klaar. Dit is nog maar het begin."

Ook de marketing in jouw sector fundamenteel veranderen? Stel jouw vraag over strategische marketing aan onze experts.

Customer Impact heeft organisaties overduidelijk een betere online performance bezorgd, need we say more?

Prêt à conquérir le marché ? 🚀

Prenez rendez-vous avec notre stratège digital Tanguy.